""

Læs for Livet: Litteratur forandrer liv

03.01.22
Er din bogreol fyldt med bøger, som trænger til et nyt hjem? Så slå to fluer med ét smæk og gør et godt formål.

Lemvig Bibliotek videresender dine donerede bøger til udsatte børn og unge, der eksempelvis opholder sig på børnehjem, familieafdelinger, opvækstinstitutioner og ungdomspensioner.

Vi tager imod alle slags bøger uanset, om det er krimier, børnebøger, fantasy, biografier, kærlighedsromaner, noveller, digte osv.

Du skal blot aflevere dine bøger på Lemvig Bibliotek, så sender vi dem til børn og unge, der lever i svære livssituationer.

Læs for Livet er en frivillig-organisation, der blev stiftet i 2012 af Rachel Röst. Hun er børnebogsforfatter og cand. mag i litteraturvidenskab og leder Læs for Livet i dag. Hun blev selv anbragt som 16-årig, og kender derfor til vigtigheden af litteratur. Bøger har haft en afgørende betydning for hendes livsbane. Derfor har hun stiftet Læs for Livet, der netop har til formål at give børn og unge en udvej, i livets svære situationer, ved at fordybe sig i bøgernes univers.