150 kr.

Sall Whisky Distillery

Hør historien og smag de gyldne dråber

Whisky er meget mere end en gylden drik. Det er tradition, historie og utallige smagsvarianter. Denne aften åbner vi for både flasken og fortællingen, når en af de gæve gutter fra det lille whiskydestilleri i landsbyen Sall lidt uden for Hammel kommer på besøg.

Mathias Broch fortæller historien om en fælles passion, som i 2016 blev til en virksomhed grundlagt af et par ølbryggere, en flok musikere og en landmand med stor hjælp fra crowdfunding og lokal opbakning. I november 2022 lykkedes det at flaske den første økologiske, single estate Sall Whisky, og erfarne tunger fortæller, at den smager godt!

Kom forbi Lemvig Bibliotek og hør de mange røverhistorier fra Sall og bliv meget klogere på, hvordan whisky bliver til. En ting er helt sikkert: Vi skal smage Sall Whisky!